top of page
חיפוש
  • כנרת רוזנבאום

סדרת הרצאות העשרה לגמלאים

עודכן: 21 בנוב׳ 2019

להרשמה במוקד אשמורת: 2344*


הרצאת אירוע פתיחה:

עמית סגל – פרשן פוליטי ערוץ 12 – "פוליטיקה בעידן הדיגיטלי"

אילו דברים משונים גורמים לנו להצביע למפלגה אחת ולא לאחרת? האם אנחנו בכלל משפיעים על התוצאות או רק משכנעים את עצמנו? מדוע הישראלים הם הבוחרים המשונים בעולם? ולמה הפוליטיקאים נראים נמוכים יותר במציאות? הרצאה על הקשר בין הכיס לקלפי, טראמפ ונתניהו, דור הפייסבוק והכנסת ה-20


הרצאות המשך

אורלי וגיא – "הכוח לשנות"

העיתונאים אורלי וילנאי וגיא מרוז מקיימים מפגש של דו-שיח עם הקהל, ותוך כדי סיפורים , על עבודתם העיתונאית הם מניעים את השומעים לשינוי חברתי במקום עבודתם/ מקום מגורם. במסגרת המפגש מביאים השניים קטעי וידאו מתוך סרטים, כתבות ותכניות טלוויזיה שעשו ומשתפים את הקהל בסיפורים של מאחורי הקלעים של תעשיית הטלוויזיה בישראל.

הרצאה מזווית אחרת – מעוררת מחשבה

מירב ברק - "אגדה מוזיקלית" - סיפור ההקמה של התזמורת הפילהרמונית הישראלית

"תזמורת בחולות –אם תרצו, אין זו אגדה"

ההרצאה חושפת את הסיפור המופלא על הכנר והאדם ברוניסלב הוברמן, את הסיפור על הכינור המיוחד שלו וכן את סיפורה הוירטואוזי של אחת התזמורות הטובות בעולם, שהחלה את דרכה בחולות תל אביב.

דניאל בן סימוןחוויה צרפתית צרפת העכשווית , על מוסלמים יהודים , וסיפור השתלבותו של בן סימון בארץ. בשפתו הציורית מיטיב בן סימון לתאר את חוויות ילדותו, ולתאר את התהפוכות שעברו על צרפת .הרצאה אישית ומרגשת.

בן סימון, ח"כ לשעבר מטעם מפלגת העבודה, מרצה מבוקש בארץ ובעולם.

ד"ר ליאת יקיר – המוח הגברי והמוח הנשי

נשים מנוגה, גברים ממאדים - לעיתים נדמה לנו שהגענו ממש משני כוכבי לכת רחוקים. האם ישנם באמת הבדלים בין מוח נשי ומוח גברי ? ואם כן מהם ?

במהלך ההרצאה נצא למסע אבולוציוני מרתק בעקבות ראשית הנקבה והזכר, נסקור מחקרים מחזית תחומי הביולוגיה המתארים את ההבדלים העיקריים בין התפתחות המוח הזכרי למוח הנקבי בכל הנוגע לרגשות, התנהגות חברתית, זוגיות והורות.

ד"ר ליאת יקיר - ד"ר לגנטיקה מולקולרית בוגרת מכון ויצמן למדע. מחקריה עוסקים בתחומי הביוכימיה, גנטיקה ואבולוציה.

ד"ר מרדכי בן חמו – "ההומלס "שהדרדר לדוקטורט: סיפור אישי ומשונה של מהגר שהעפיל אל פסגות החברה.

לד"ר מרדכי בן חמו יש סיפור לא רגיל, ואחרי שנים רבות בהן שמר על שתיקה, היום הוא בא לספר ולשתף. מרדכי הוא דוקטור לסוציולוגיה מאוניברסיטת סורבון, מרצה למתמטיקה וגם גיטריסט מקצועי. אם השילוב הזה נשמע מפתיע, סיפור ילדותו של מרדכי מצליח להתעלות אף על זה - נדודים בין אלג'יריה, צרפת וישראל, תהפוכות ומשברים שבסופם מצא עצמו על במות ומול בני נוער ומבוגרים. הרצאה אינטליגנטית ומרתקת.

גיל כהן מגןצלם עיתונות– ב"חצרות החסידים" – מסע צילומי מרהיב ומרתק אל העולמות הנסתרים של היהדות החרדית, תוך התבוננות והכרות מעמיקה עם מנהגיהם, אורח החיים, והסיפורים האישיים.

גיל כהן מגן צלם עיתונות ידוע, בסוכנויות זרות. מצלם בארץ ובחו"ל.

אלון גור אריה – "העולם מצחיק אז צוחקים "– מיטב ההומור בקולנוע הישראלי , בכל הזמנים. משייקה אופיר ועד הגששים ועוד. הרצאה שנונה, ומצחיקה.

גור אריה במאי קולנוע ומרצה במכללות וקתדראות לקולנוע.

.

ירון אנוש, איש הרדיו - "אלף גוונים של כחול" - מסע אישי ליוון

ירון אנוש, איש הרדיו הוותיק מתכנית הרדיו הפופולרית, מספר על התרבות היוונית, על המוסיקה והמפגשים האנושיים המרתקים במהלך מסעותיו ביון והאיים שלה....

חוויה יונית , מלמדת ומרתקת.

חנן דרורי – "שנות השישים העליזות"אוסף נדיר של וידאו קליפים, מוגש כמופע נוסטלגי מופלא.

הסיפורים מאחורי הקלעים של גדולי הזמרים בעולם בתקופה ההיא: אלוויס פרסלי, קליף ריצרד, החיפושיות ועוד.

הרצאה מוסיקלית , משולבת קטעי וידאו, נוסטלגית ושמחה.

חנן דרורי - מהנדס אלקטרוניקה בעל תואר ראשון ושני בהנדסת מחשבים בעל תואר שני במנהל עסקים וסמנכ"ל הייטק לשעבר ,שמתמחה במוזיקת פופ של שנות השישים.

בן כספית – מנהיגות ומנהיגים – אז ועכשיו. סקירה השוואתית.

בן כספית, איש העיתונות הכתובה (מעריב), האלקטרונית (רדיו וטלויזיה) והדיגיטלית למעלה מ-3 עשורים יעביר שעה מרתקת על משבר המנהיגות והתקשורת בעידן הדיגיטלי. כספית סיקר 8 ראשי ממשלה, 3 הסכמי שלום, מלחמה אחת, שתי אינתיפאדות ושלושה מבצעים גדולים בעזה, ידבר על "עידן נתניהו" ויספק סקירה השוואתית בין המנהיגים הישראלים הגדולים והתכונות הנדרשות מהם אז, והיום


להרשמה במוקד אשמורת: 2344*


257 צפיות0 תגובות
bottom of page